Een extra laagje BeMedico paars!

Dit eindejaar voegen we een extra paarse laag toe aan ons team. De gloednieuwe paarse BeMedico hoodies met turquoise touch kwamen tot stand met de creatieve hulp van ons interne ontwerpersteam: Bram, Eliza, Ilse, Lobke en Luc. Hun visie op het design werd tot leven gebracht door Sunday, een bedrijf gespecialiseerd in gepersonaliseerde merchandise dat de BeMedico visie op kwaliteit, innovatie en betrokkenheid deelt.

Ontdek hoe ons ontwerpersteam te werk ging om een design te creëren dat graag gedragen wordt, hoe subtiele elementen het ontwerp uniek maken, hoe we onze branding nog meer naar buiten dragen en hoe de samenwerking met het vooruitstrevende bedrijf Sunday verliep.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

De creatieve brainstorm

Bram: We gingen van start met een interne brainstorm waar we verschillende designpistes, ideeën en ontwerpen bespraken. Iedereen gaf zijn idee rond favoriete aspecten binnen de designs en elk detail werd grondig onder de loep genomen.

Ilse: Door onze favoriete elementen samen te voegen, kwamen we al snel tot een design dat voor iedereen écht klopte. Het was een must dat we met z’n allen 100% achter het ontwerp stonden alvorens we naar de volgende stap overgingen.

Eliza: Het voelde aan als een soort mini-teambuilding en het was fijn om het eens over een andere materie, ipv onze medische producten, te hebben met de collega’s.

Het DNA van de hoodies

Ilse: Uiteraard lag onze eerste focus op de paarse kleur. BeMedico ademt paars en het is echt een deel van onze identiteit. Qua kleur waren we er dus snel aan uit.

Luc: We besteedden veel aandacht aan het vinden van een ontwerp dat door iedereen individueel gewaardeerd zou worden. Zowel mannen als vrouwen moesten er zich goed in voelen. Daarnaast mocht het geheel niet te schreeuwerig of te commercieel worden. Het ontwerp moet passen bij het DNA van BeMedico.

Lobke: Samen met Sunday besloten we de dolfijn uit ons logo niet te printen, maar eerder te kiezen voor een subtiele én tastbare dolfijn die in reliëf geborduurd is. Deze stijlvolle afwerking ligt volledig in lijn met onze branding en geeft onze hoodie letterlijk en figuurlijk een extra laag.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional
BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Een uitvoering tot in de details

Eliza: Wanneer we onze favoriete ontwerpen met de verschillende details samenlegden, begonnen we met puzzelen. Het fijne is dat Sunday deze puzzel écht kon samenbrengen tot een prachtig resultaat voor ons.

Bram: De mogelijkheden waren eindeloos. Het belangrijkste was onze kleur, het paars moest echt ons paars zijn en volledig goed zitten. Maar ook alle details die we in het design wilden, gaande van de kleur van de touwtjes tot het logo op het etiket, konden probleemloos uitgevoerd worden.

Het leukste designelement

Ilse: Het kleine labeltje onderaan zorgt echt voor een klein maar fijn effect en tilt het totaalplaatje naar een hoger niveau.

Lobke: Ook de print aan de binnenkant van de kap en de koordjes waren populair. Die onverwachte, maar doordachte toevoegingen maken het ontwerp compleet.

Vorige slide
Volgende slide

Een blik achter de schermen bij Sunday

Lobke: Zien hoe Sunday aan de slag ging met onze ontwerpen was een indrukwekkende ervaring.

Eliza: Het was interessant om te ontdekken hoe alles in zijn werk gaat bij een merchandising bedrijf dat zo hard inzet op maatwerk. Je krijgt inzicht in het productieproces en je voelt de passie en toewijding doorheen het volledige bedrijf.

Bram: Het was niet alleen boeiend om te zien hoe onze eigen ontwerpen tot leven kwamen, we kregen ook een beeld van de creaties die ze voor andere bedrijven verwezenlijkten.

Luc: Bovendien was het enorm interessant om het verhaal achter het bedrijf te horen, net omdat de visie op ambassadeurschap bij Sunday zo hard aansluit bij die van BeMedico.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Purple power: de betekenis achter het BeMedico paars

Lobke: De paarse BeMedico kleur associeer ik onder andere met durf, zoals het ook in onze baseline zit. Het is een gedurfde en opvallende kleur om te dragen, en het staat voor mij voor zelfverzekerdheid en moed.

Ilse: Paars roept bij mij direct associaties op met innovatie. Het is een kleur die vernieuwing en vooruitgang uitstraalt, wat perfect past bij de innovatieve waarden van BeMedico.

Bram: Mijn eerste reactie op paars is: BeMedico! Dit toont aan hoe sterk de associatie tussen het bedrijf en deze kleur is. Het is een visuele handtekening geworden.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Lobke: Niet iedereen heeft paarse kledij in de kleerkast hangen, waardoor het echt als een frisse en nieuwe kleurkeuze voelt. Ik begon zelf pas paarse kledij te dragen toen ik bij BeMedico begon te werken. Als mensen me nu in het paars gekleed zien, leggen ze automatisch de link met BeMedico, geweldig toch!

Eliza: Niet alleen wij associëren paars nu met BeMedico, ook onze omgeving doet dit intussen. Het paarse zaadje is geplant.

Lobke: Onze keuze voor paars zorgt dat BeMedico uitblinkt tussen andere bedrijven. Het geeft ons een herkenbaarheid en toont ons als uniek bedrijf dat eruit springt.

Paarse hoodies op en naast het werk

Ilse: Ik ga de hoodie niet alleen op het werk, maar ook daarnaast dragen. Het uiteindelijke design is zeer mooi geworden, dus ik ben er fier op.

Bram: Ik zie de hoodie ook als een mooie warme trui om mee uit te pakken in het weekend, voor op een ‘Sunday’.

Luc: De hoodies zijn uitermate geschikt voor informele bedrijfsevents. Als team kunnen we onze BeMedico identiteit zo ten volle uitdragen. Maar ook in mijn vrije tijd ga ik absoluut de hoodie dragen.

Eliza: Er leeft veel enthousiamse rond de branding in én naast het bedrijf, dus ik denk dat de collega’s de hoodie fier gaan dragen!

Luc: We zien sowieso al meer en meer paars naar boven komen op en rond de werkvloer. Niet enkel in de kledij, maar ook op de bureaus zien we steeds vaker paarse accessoires zoals mokken, vaasjes, drinkbussen en zelfs vliegenmeppers verschijnen. De hoodie vormt een logisch vervolg op die paarse collectie.

Ilse: In onze Whatsappgroep deelt iedereen vol trots paarse accenten uit hun leven. Benieuwd om er binnenkort ook leuke foto’s met de hoodies in te zien verschijnen!

Vorige slide
Volgende slide

De volgende BeMedico goodies?

Lobke: Voor mij staat een sportoutfit absoluut bovenaan het lijstje. Tijdens een sportwedstrijd zou een
T-shirt in BeMedico-stijl zeker niet misstaan. De kleur paars zie je niet zo vaak op zo’n events, dus opvallend zou het sowieso zijn. Een extra pluspunt: er worden sowieso foto’s genomen!

Luc: We zijn een healthcare bedrijf, dus dat sportieve thema past goed bij ons aanbod en onze visie.

Ilse: De verpaarsing van BeMedico is dus zeker nog niet compleet. In de toekomst voegen we absoluut nog wat purple power toe aan ons bedrijf! 

Ook klaar voor de purple experience?

Deel deze post op: 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Contacteer ons

Heeft u een vraag? Neem contact met ons op.