Afl. 2 | 2 jaar BeMedico: het succes achter onze groei

Met CEO Dominique Soetaert en Commercial Director Filip Hijsselinckx

12 januari 2024

In de tweede aflevering hebben CEO Dominique Soetaert en Commercial Director Filip Hijsselinckx het over 2 jaar BeMedico, het succes achter de groei van het bedrijf en de evoluties in onze sector. Kom alles te weten over onze branding, waarden en visie alsook de plannen voor de toekomst.

Geïnterviewden:  Dominique Soetaert (CEO), Filip Hijsselinckx (Commercial Director)
Interviewer: Jan Smekens, Arendsoog

Evoluties in de sector: efficiëntie, robotica en regelgeving.

Commercial Director Filip Hijsselinckx werkt al 31 jaar bij BeMedico. In die tijd merkte hij heel wat veranderingen in de sector. Niet alleen kwamen er betere en efficiëntere producten op de markt, ook maakte robotica haar intrede in de orthopedie, urologie en algemene chirurgie. Een andere belangrijke verandering is de gewijzigde regelgeving. 

Vroeger moesten we om producten in de States te verdelen steeds FDA approval bekomen, wat niet altijd makkelijk was. De afgelopen jaren kwamen daar echter de CE markering en de nieuwe MDR regelgeving bij. Fabrikanten moeten heel wat geld vrijmaken om aan die regelgeving te voldoen.

Geen salesmensen, maar productexperts bij BeMedico.

De verbetering en verbreding van het productaanbod op de markt, zorgt er mede voor dat de productvertegenwoordigers van BeMedico doorheen de jaren echte productexperts geworden zijn.

Filip Hijsselinckx tijdens de BeMedico Podcast

Alle BeMedico-vertegenwoordigers beschikken over een zeer stevige productkennis waardoor we, indien gewenst, chirurgen technisch advies kunnen geven tot in het operatiekwartier.

De uitbreiding van het productaanbod o.b.v. studies en duidelijk potentieel.

Het uitbreiden van het BeMedico-productaanbod gebeurt op twee manieren. Enerzijds op vraag van de artsen en anderzijds gaan we ook zelf op zoek naar producten waarvan we het potentieel zien. Deze producten leggen we vervolgens voor aan de artsen en verpleegkundigen waarvoor het product bestemd is. Zijn de artsen en verpleegkundigen overtuigd? Dan worden er studies uitgevoerd. Zijn de voordelen na deze studies overduidelijk, dan neemt BeMedico het product op in haar aanbod en zet marketing in om de meerwaarde ervan naar de doelgroep over te brengen. Het gebeurt zelfs dat door deze efforts het belang van het product breder wordt opgepikt en dat er een terugbetaling van het product volgt.

Het advies en de stappen die wij bij BeMedico durven zetten, worden gewaardeerd in de markt.

Dat BeMedico die manier van werken kan hanteren, heeft alles te maken met de vrijheid in het kiezen van haar fabrikanten. Het bedrijf hangt niet vast aan grote merken, maar kan echt keuzes maken op basis van de noden van medische professionals.

Belang van marketing.

Bij het vermarkten van specifieke producten met potentieel speelt marketing een cruciale rol. BeMedico zet dan ook heel expliciet in op haar branding. En dat is best uniek in een B2B markt.

Met onze branding, onze opvallende kleur paars, onze waarden die we in alles doortrekken en onze slogan ‘we care and dare’, stralen we het BeMedico-gevoel uit. Het is een soort van extra engagement ten opzichte van onze klanten. Extra klantenzorg. Extra drive om een meerwaarde te bieden voor medische professionals. En aantonen dat we ook durven initiatief nemen, dat we durven stappen zetten die anderen misschien niet zetten.

Het goede voornemen van BeMedico.

Dit jaar wil BeMedico verder bouwen op het stevige productaanbod dat het bedrijf nu al aanbiedt. Verder op zoek gaan naar nieuwe technologieën die het verschil maken.

De klant blijft daarbij de allerbelangrijkste focus.

Beluister en bekijk het volledige interview met CEO Dominique Soetaert en Commercial Director Filip Hijsselinckx in onze BeMedico Podcast.

Deel deze podcast via:  

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer podcasts

BeMedico Podcast | icoon wit
Afl. 4 | Trends in de (endo-) urologie
Met Dr. Thomas Tailly en Dr. Carl Van Haute
BeMedico Podcast | icoon wit
Afl. 3 | Trends in de orthopedie
Met Dr. Sebastian Faict en Dr. Tom Lootens
BeMedico Podcast | icoon wit
Afl. 1 | Een blik achter de BeMedico schermen
Met Chairman Bob Geerts en CEO Dominique Soetaert

Contacteer ons

Heeft u een vraag? Neem contact met ons op.  

BeMedico Podcast | logo

Zelf komen praten in onze podcast? Laat het weten!

Zelf graag uw vakkennis delen met de wereld? We verwelkomen u graag voor een boeiend uurtje waarin u – al dan niet samen met een andere arts – enkele vragen voorgeschoteld krijgt over de uitdagingen, problematieken en opportuniteiten binnen uw vakgebied. Naast vragen over uw professionele carrière, leren we u ook graag iets persoonlijker kennen.

Interesse? Neem contact op met Carolien Cools via cc@bemedico.be.