Een overzicht van onze dolfijne BeMedico branding story

Throwback naar januari 2022: het ontstaan van het bedrijf en de brand BeMedico.
Wat hebben we de afgelopen 20 maanden allemaal gedaan rond onze branding?
Tijd voor een overzicht!

Naam 'BeMedico'

Het vroegere B&Co bestond uit 4 bedrijven in verschillende segmenten met soms overlappende doelgroepen. Een fusie bracht de bedrijven samen en werden 1 onder de naam: BeMedico.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

De naam BeMedico is ontstaan door verschillende verwijzingen naar bestaande en nieuwe elementen. Om de naam een visuele toets te geven, kozen we voor het gebruik van 2 hoofdletters: BeMedico.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional
Logo
› Kleuren:

Na een kleurenanalyse van de medische spelers op de markt waar blauw zeer dominant aanwezig is, wouden wij ons bij BeMedico ook met een kleurenpallet onderscheiden. Zo kwamen we snel uit bij onze hoofdkleur paars en kozen we voor een extra touch met turquoise.

› Dolfijn:

Sinds de start van het bedrijf is de dolfijn aanwezig als gids voor onze bedrijfscultuur. Vandaar dat ze behouden is gebleven in ons BeMedico logo.

Dolfijnen zijn sociaal vaardig & flexibel en ze communiceren voortdurend met elkaar en hun omgeving. Zo staat ook het team van BeMedico zeer dicht bij de klanten: we helpen hen tijdens professionele uitdagingen en bouwen aan een persoonlijke relatie met hen. We denken met hen mee en spreken hun taal.

Baseline

Tijdens de rebranding wouden we trouw blijven aan het DNA van het bedrijf en hebben die meegenomen in onze nieuwe baseline: “We care and dare“.

We care in een notendop:
Persoonlijke begeleiding van onze klanten door een vast aanspreekpunt.
Stabiele lange-termijnrelatie tussen ons en onze klanten.
Onderbouwd advies met intensieve opleidingen en demo’s.
Flexibiliteit en wendbaarheid om net dat stapje verder te gaan voor onze klanten.

We dare in een notendop:
Als onafhankelijke distributeur kunnen wij – in samenspraak met onze klanten – zeer snel innovatieve en veelbelovende producten in onze portfolio opnemen.
Wetenschappelijke studies als onderbouw zijn hierin cruciaal om de levenskwaliteit van patiënten effectief te verbeteren.

Campagnes

Onze partner in crime om al dat prachtige paars en turquoise in de spotlight te zetten in het communicatiebureau Graviteit.
Ze zijn super sterk in zowel het uitwerken van campagnes als in het grafische.

Deel deze post op: 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Contacteer ons

Heeft u een vraag? Neem contact met ons op.