Interview met voorzitter Bob Geerts en CEO Dominique Soetaert

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Eind 2021 werd BeMedico geboren. De vier bedrijven, Hospital Innovations, Lasermedico, Ortho-Medico en High Tech Laser (het vroegere B&Co), vormen vanaf dan één front..

Voorzitter en voormalig CEO Bob Geerts en nieuwe CEO Dominique Soetaert vertellen wat meer over de weg die BeMedico reeds aflegde en hoe een oog voor menselijke oplossingen vanaf de start tot nu steeds de drijfveer vormde.

Waar het allemaal begon…

Voor het begin keren we terug naar 1987, intussen 35 jaar geleden. Naast fanatiek ondernemer, was Bob een sportman in hart en nieren. Meer specifiek ging het om een voorliefde voor volleybal. Maar zoals vrijwel iedere sportman, bleef ook Bob niet gespaard van blessures. “Tijdens het volleyballen had ik vaak last van enkelblessures en vond hiervoor geen oplossing in België. Op een dag speelde ik een toernooi tegen de Zweedse ploeg en zag dat ze allemaal speciale Safety enkelbraces droegen. Deze zijn specifiek gemaakt om enkelblessures te voorkomen. Het triggerde me en daarom begon ik zelf met de verdeling van Safety braces voor onder andere enkels, knieën en rug.”

Van enkelbraces naar laseroplossingen

Het duurde niet lang vooraleer Bob zijn eerste medewerkers aannam en begon met de verdeling van tal van andere producten. Het waren niet alleen meer Safety braces, maar nu ook laseroplossingen en medical devices. Met de verdeling van al deze producten had Bob maar één doel: het fysieke en mentale welzijn van patiënten verbeteren in verschillende sectoren zoals tandheelkunde, orthopedie, urologie en dermatologie.
Doorheen de tijd kreeg elk soort product zijn specifiek bedrijf met eigen salespersonen en management. “Het is in die periode dat ik Dominique ontmoette. Hij was mijn bankier en hoorde dus als eerste over de plannen van B&Co. We hadden onmiddellijk een klik.”

 

“Menselijkheid is en zal altijd onze belangrijkste drijfveer vormen.” – Bob Geerts, voorzitter

 

Een nieuwe start, samen met Dominique

Eind 2021 sloeg het bedrijf dus een nieuwe weg in en daar komt ook Dominique in beeld. Hij verliet KBC in 2019 en is sinds december vorig jaar de nieuwe CEO van BeMedico. “Ik deed mijn job erg graag, maar had ook heel wat ondernemingszin in mijn bloed. Mijn bankachtergrond komt zeker goed van pas bij het leiden van dit bedrijf. Bij de bank hielp ik mensen op financieel vlak. Bij BeMedico helpen we ook mensen, namelijk door oplossingen te bieden op medisch vlak”, aldus Dominique.

De patiënt staat centraal 

BeMedico wil echt het fysieke en mentale comfort van patiënten verbeteren. Het doet er alles aan om hun leven op beide gebieden wat draaglijker te maken. Een mooi voorbeeld van deze missie, zijn onze koelingtoestellen. Met deze devices beperkt het bedrijf het haarverlies van kankerpatiënten die agressieve chemo krijgen.

De drijvende kracht: een sterk team 

“We care and dare”, luidt de nieuwe slogan van het bedrijf. Een mindset die wordt belichaamd door een hecht team van meer dan 40 medewerkers. “Tal van onze werknemers zijn dan ook al 20 tot 30 jaar actief binnen onze firma, waardoor onze klanten steeds hetzelfde vertrouwelijke aanspreekpunt hebben”, voegt Bob toe.

 

“Onze dienstverlening staat altijd in functie van de patiënt en we doen er alles aan om hun leven iets draaglijker te maken.” – Dominique Soetaert

 

Een bedrijf met een missie

BeMedico werkt actief samen met medische professionals en zoekt samen met hen naar innovatieve producten om het fysieke en mentale comfort van patiënten te verbeteren. “De producten die we verdelen komen er op vraag van de medische professionals, waarvan we met de meesten een jarenlange samenwerking hebben. Zij laten ons weten waar zij nood aan hebben en wij bezorgen dat”, zegt Dominique.

De eerste reacties

Ondertussen lanceerde het bedrijf de nieuwe naam en stijl vier maanden geleden. Ze kregen tal van leuke reacties van zowel klanten, leveranciers als concurrenten. “De meesten vonden onze kleuren heel fris en onze baseline gedurfd”, aldus Bob. “We kregen ook mooie complimenten over onze website en onze lanceringscampagne. Dit deed ons uiteraard deugd, want we hebben er samen met ons marketingteam dat een topjob deed, lang over nagedacht en aan gewerkt”, vult Dominique aan.

En wat biedt de toekomst?

“We willen organisch verder groeien, zoals we hiervoor ook deden. Wij groeien op basis van de vraag van onze partners en zo komen wij ook in diverse sectoren terecht”, aldus Bob.
“Een heel mooi voorbeeld daarvan is de vzw To Walk Again. Aan de hand van een staprobot begeleiden zij personen die al jaren aan hun rolstoel zijn gekluisterd. Hierdoor zagen we een dochter na 15 jaar uit haar rolstoel komen en met haar vader naar het altaar stappen. Een onbeschrijfelijk gevoel. Die staprobots verdelen wij met BeMedico en zo komen we terecht in de revalidatiesector.”

Uitbreidingen buiten de Benelux? 

“Onze belangrijkste doelstelling is om patiënten te helpen via onze oplossingen die we aanbieden aan de artsen. Uiteraard willen we groeien om dit zo breed en zoveel mogelijk te doen. Maar we willen geen multinational worden. Onze compacte bedrijfsinrichting zorgt ervoor dat we heel flexibel en bereikbaar zijn. Hierdoor kunnen we meteen inspelen op vragen of problemen van onze klanten en kunnen we de beste dienstverlening blijven voorzien”, aldus Dominique.
BeMedico wil dus geen multinational worden, maar draagt wel haar steentje bij buiten de Beneluxgrenzen. Zo steunt het bijvoorbeeld de Nadjmi Foundation. Het bedrijf verleent financiële bijstand aan dokter Nadjmi zodat hij kinderen met schisis kan genezen.
Kortom, een klein Belgisch bedrijf met een groot hart voor de artsen en het comfort van hun patiënten.

“Door onze compacte bedrijfsinrichting kunnen we flexibel inspelen op vragen of problemen van onze klanten en zo de beste dienstverlening voorzien.” – Dominique Soetaert, CEO

 

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

 


 

Deel deze post op: 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Contacteer ons

Heeft u een vraag? Neem contact met ons op.