BeMedico cares & dares to give more – een samenwerking met Goodgift.

Bij BeMedico zetten we ons al vanaf onze beginjaren in voor de maatschappij door aan artsen medical devices aan te bieden die het fysieke en mentale comfort van de patiënt verbeteren. We gaan nu nog een stapje verder, we want to give more.

Hoe? Door samen te werken met Goodgift, een vzw die dezelfde waarden deelt als BeMedico.

We gaan in gesprek met Leen Bels, mede-oprichtster van Goodgift en Ilse Bekaert, Marketing & Communication Officer bij BeMedico. 

Goodgift: de cadeaubon voor elk goed doel.

Leen: “Een Goodgift is een cadeaubon met een zelfgekozen waarde die mensen op onze website aankopen. De ontvanger van die Goodgift schenkt deze vervolgens aan één van onze meer dan honderd goede doelen.”

BeMedico x Goodgift.

6 interne BeMedico-teams selecteren gezamenlijk een goed doel. Een doel dat iets betekent voor hen, dat gelinkt is aan onze dienstverlening of waar zij de reële impact al persoonlijk van meemaakten. BeMedico zal het project of de organisatie van hun keuze een financieel duwtje in de rug te geven, in de vorm van een Goodgift.

Ilse: “We willen verder gaan dan enkel focussen op business, maar ons daarnaast ook inzetten voor maatschappelijk engagement. Dit doen we als team, zodat elke medewerker echt inspraak heeft. Op deze manier hopen we oprecht om mensen te helpen, niet enkel puur medisch, maar ook daarbuiten. Eigenlijk een beetje waar onze missie voor staat: het fysieke én mentale comfort verbeteren.”

Meer liefdadigheid: we care.

Leen: “Goodgift werd opgericht om het aantal nutteloze cadeaus te verminderen en het steunen van goede doelen te stimuleren. Mensen vragen zich geregeld af wat ze hun moeder, vader, broer of zus cadeau kunnen doen. Via Goodgift kan de ontvanger zelf een goed doel steunen dat hen nauw aan het hart ligt.”

Ilse: “Dat is ook één van de redenen dat we ervoor kozen om samen te werken met Goodgift. Zij werken samen met goede doelen in verschillende actiedomeinen zoals armoedebestrijding, migratie, integratie, onderwijs, maar ook dieren, kinderen en mentale gezondheid.”

We vinden het belangrijk dat de goede doelen aansluiten bij de persoonlijke interesses van ons team. Eigenlijk waar hun hart naar uitgaat.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Durf te geven: we dare.

Leen: “Het geven van een Goodgift is durven. Durf je als gever eens iets anders te doen? Door te durven geven, schud je mensen wakker. Denk bijvoorbeeld aan ouders die een Goodgift cadeau geven aan hun kinderen. Je geeft zo een belangrijke waarde mee en leert hen het belang van empathie en het geven om anderen.”

Ilse: “Ook voor onze interne teams is is dit nieuw. Ze kiezen samen een BeMedico-waarde die voor hen belangrijk is en op basis hiervan gaan ze aan de slag om het goede doel te bepalen.

Wij steunen al tal van goede doelen in de medische sector, denk aan de Nadjmi Foundation, To Walk Again en Kom op tegen Kanker. Deze initiatieven blijven we uiteraard belangrijk vinden, maar daarnaast willen we nu een stapje verder gaan. We willen ook eens breder kijken dan puur de medische sector. Al blijft de optie om binnen het medische te blijven uiteraard ook mogelijk.”

Elke euro naar het goede doel.

Leen: “Wanneer je een Goodgift aankoopt, kies je voor een digitale of een fysieke cadeaubon. Bij de fysieke cadeaubon betaal je € 5 extra voor het cadeaudoosje en de verzending. Een paar dagen later ontvang jij of de persoon aan wie je de Goodgift schenkt deze bon in de brievenbus of in de mailbox.
De ontvanger ruilt deze bon vervolgens in op onze website waar die kan kiezen uit meer dan honderd goede doelen. Je bent als gever zeker dat elke euro die je schenkt naar het goede doel gaat. Door op deze manier te werken, geven we onze goede doelenorganisaties oprecht wat hen toebehoort. Wij willen geen winst maken met Goodgift, wij zijn een facilitator naar meer liefdadigheid.

Ilse: “Ik kan inderdaad bevestigen dat de communicatie met Goodgift zeer duidelijk en transparant verliep. Nadat onze zes interne teams een goed doel gekozen hebben, kan ik gemakkelijk hun finale keuze en donatie doorgeven via Goodgift.be. Het hele proces gaat heel vlot.”

Ilse Bekaert, Marketing & Communication Officer bij BeMedico

Een initiatief in lijn met BeMedico’s missie en visie.

Ilse: “Dit initiatief sluit volledig aan bij waar we met BeMedico voor staan. We vonden het belangrijk om vanuit onze waarden te vertrekken. Ook onze baseline ‘We Care and Dare’ past volledig in dit verhaal. Het ‘caring’ aspect is duidelijk: het engagement dat we aangaan om goede doelen te steunen. Het ‘durven’ zit in het verder gaan dan enkel onze core business en ook maatschappelijk een bredere rol willen spelen.”

Leen: “Ik vind ook dat de BeMedico waarden perfect passen bij Goodgift. Onze werking is heel ‘caring’, maar ook ‘daring’. Verder sluiten waarden als Be Supportive, Be Involved en Be Positive 100% aan bij wat we doen. Door organisaties te steunen en door ons steentje bij te dragen, helpen we mensen, dieren en het milieu positief te groeien. En daar wordt de wereld toch weer een klein stukje beter van. Mensen denken vaak ‘wat kan ik doen met mijn kleine centje?’. Het antwoord is ‘heel veel’. Je kan effectief bijdragen, echt iets betekenen door een kleine donatie te doen. Wij zorgen dat deze donatie bij de juiste organisaties terecht komt.”

Een hartverwarmende samenwerking.

 Je merkt dat het bedrijf oprecht geëngageerd is en het feit dat BeMedico haar teams zelf hun eigen goede doel laat kiezen, past volledig in het opzet van Goodgift.

BeMedico - Verdeler van innovatieve producten voor de medische professional

Leen: “Het is superfijn dat BeMedico onze organisatie gekozen heeft voor een samenwerking. Je merkt dat het bedrijf oprecht geëngageerd is en het feit dat BeMedico haar teams zelf hun eigen goede doel laat kiezen, past volledig in het opzet van Goodgift.”

Ilse: “Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat Leen en haar man Nathan dit hele project als vzw op vrijwillige basis doen om zo zelf hun steentje bij te dragen. Je voelt hun enthousiasme en betrokkenheid en dat werkt inspirerend.”

Benieuwd welke goede doelen onze zes interne teams kozen en waarom? U ontdekt het binnenkort in onze interviews met team Corporate, team Orthopedie Implants,  team Urologie, team Technische Orthopedie,  team Dermatologie en team Oncologie.

Zelf ook een Goodgift geven? Surf naar Goodgift.be en draag uw steentje bij.

Deel deze post op: 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Contacteer ons

Heeft u een vraag? Neem contact met ons op.